Ett år senare

Över ett år har gått sedan jag senast publicerade något här. Jag har varit inloggad och stirrat på den tomma inläggsrutan, men tankarna har inte kunnat formulerats till ord och ner genom fingrarna. Mitt liv har varit fullt. Fullt av glädje, lycka, förvirring, utveckling. Det är så mycket som har hänt under detta året som utvecklat mig som person, mer än jag någonsin kunnat tro när jag satt på planet påväg hit. Jag har börjat inse att jag har ett värde. Jag har hittat hem. Mitt hjärta värker av vetskapen om att det kan vara över snart. Att om 70 dagar kanske jag sitter på ett plan igen, men denna gång med helt andra känslor. Jag vet att jag inte åker hem, jag åker iväg från mitt hem. Jag trodde inte det gick att falla pladask för en plats, för det liv jag levt här. Varje cell i min kropp vill stanna här. Jag försöker intala mig själv att allt blir vad jag gör det till och att allt ordnar sig, men fan. Jag vill inte. Vad mycket enklare allt hade varit om jag kunde trivas i lilla Hedemora. Fan.